Tack för allt, Gideon Mensah!
Varbergs BoIS FC vill rikta ett stort tack till Gideon Mensah för hans tid i klubben.
Sedan han anslöt i augusti 2020 har han representerat BoIS i 53 tävlingsmatcher och alltid gjort det med stort hjärta och engagemang. Trots att skadeproblem satt käppar i hjulen de senaste åren har han fortsatt vara en viktig del av laget, både på och utanför planen.
Med professionalism, kämpaglöd och ödmjukhet har Gideon varit en uppskattad lagkamrat och en spelare som alltid satt laget i första rummet. Hans insats i den grönsvarta tröjan kommer att bli ihågkommen, och vi är tacksamma för de minnen han skapat tillsammans med oss.
- "I want to thank everyone at the club , everyone who was there when I arrived and everyone who is there now that I am leaving. I came here as a boy and am leaving as a man. To all the BoIS fans, it’s unfortunate and sad I have to leave you guys like this , knowing how much you guys loved to see me play. Thank you guys for the amazing time . Big thanks to everyone, coaching staff, my teammates/friends , to the kit men and to the everyone who made sure we had a good pitch to play on. This isn’t goodbye so see you soon . Good luck to the club, says Gideon".
Nu väntar ett nytt kapitel i hans karriär (Ljungskile SK), och vi önskar honom all framgång på den fortsatta resan.
Tack för allt, Gideon – du är för alltid en del av BoIS-familjen!
Jesper Jonasson Westermark till BoIS
Under transferfönstrets sista timmar blev det klart att Jesper Jonasson Westermark från Halmstads BK kommer till oss på lån. Jesper har ett förflutet i Wisla Plock (Polen), Östers IF, Ljungskile SK m.fl klubbar.
- Är väldigt glad över förtroendet att få spela fotboll för Varberg. Efter många dialoger med både Roar och Erik så känns det skönt att allt är klart. Nu ser jag ser fram emot att få träffa grabbarna i laget och komma på plats så snabbt som möjligt, säger Jesper.
- I Jesper får vi en beprövad målskytt på Superettannivå. Det har varit en tydlig önskan från tränarteamet att öka konkurrensen på de offensiva positionerna efter försäljningar. I och med värvningen av Jesper så känner vi oss trygga med vår offensiva besättning där vi både har bredd och spets. Förutom att vara en målskytt så är Jesper en person som sprider bra energi som kommer att bidra till en redan stark grupp, säger sportchef Erik Lund.
Vi hälsar Jesper varmt välkommen!
P19 imponerade i Ligacupen
I helgen så slutade Ligacupen som är en variant av Svenska cupen men för akademilagen P16, P17 och P19.
P19 gick där till A-slutspel medans P16 och P17 spelade B-slutspel.
A-slutspelet spelas i 3 grupper med 6 lag i varje. Vinnarna i grupperna och bästa tvåan går till semifinal.
Varbergs BoIS P19 missade semifinal med minsta möjliga marginal. De kom tvåa med samma poäng men sämre målskillnad än Malmö FF som vann gruppen.
Övriga i gruppen som vi kom före var Mjällby AIF, Helsingborgs IF, Kalmar FF och IFK Värnamo.
Akademichef Martin Skogman
"P19 gjorde ett riktigt bra år 2024 och visade nu att vi kommer att vara riktigt starka även 2025. Att vara så nära en semifinalplats när alla Sveriges bästa akademier deltar visar återigen på att vi har gör mycket bra saker i Varbergs BoIS".
Huvudtränaren Nicholas Wallin Nastaj kommenterar
"Efter flera bra prestationer i ligacupen där vi visar att vi är uppe i nivå att matcha de bästa lagen i Sverige så missar vi tyvärr gruppseger och semifinalspelen med målskillnad mot Malmö. Vi tar med oss flertalet bra och utvecklande matcher in i stundande seriespel och går in med gott mod och en stor tro på vår talangfulla trupp"

Laorent Shabani till BoIS
Vi har kommit överens med IFK Norrköping om att Laorent Shabani kommer till oss på lån. Laorent skrev lärlingskontrakt med Malmö FF 2017. Därefter var han i IK Sirius 2020-2022 innan han gick vidare till Norrköping.
Sportchef Erik Lund om Laorent
"Vi är mycket glada över att Laorent Shabani kommer tillhöra Varbergs BoIS 2025. Efter försäljningen av Isak Bjerkebo så kände vi att vi behövde förstärka truppen offensivt och det är något jag tycker vi lyckats med nu. Det har varit en laginsats av hela klubben för att få hit Laorent så jag känner mig mycket glad över att välkomna honom till BoIS 2025"
Laorent om sin nya klubbadress
"Det känns väldigt bra att komma till Västkusten och spela fotboll. Ser fram emot att dra igång med laget och vinna fotbollsmatcher."
Vi hälsar Laorent varmt välkommen till BoIS och önskar honom stort lycka till!
Årsmöte 2025
Igår hölls det årsmöte på Varbergs Stadshotell. Ordförande på mötet var Anna Bengtsson.
På mötet valdes Michell Stenström som ny ordförande i Varbergs BoIS FC på 1 år och efterträder därmed Lars Karlsson på den positionen när han tackar för sig efter att ha suttit i styrelsen sedan 1999 varav 14 år som ordförande.
Valberedningens förslag till styrelse för 2025 godkändes av mötet.
Omval på två år:
- Jens Pettersson
- Patric Jernberg
Nyval på två år:
- Niclas Svensson
Ett år kvar:
- Hanna Sandberg
- Peter Birk
- Henrik Dahl
Lämnar styrelsen gör Henrik Tingstorp, Jens Keller, Glenn Karlsson och Lars Karlsson.
Gällande revisorer så valdes Johan Ahlberg som auktoriserad revisor och Tobias Johansson omvaldes soom lekmanna och Ingela Armbro som suppleant.
På årsmötet valde även två nya hedersmedlemmar. Närmare bestämt Lars Karlsson & Jörgen Gustafsson.

Handlingarna hittar ni HÄR
