Förlust i BoIS-matchen
De båda BoIS-klubbarna från Varberg och Landskrona drabbade i kväll samman på soldränkta Påskbergsvallen inför över 2000 åskådare och det blev den sydligare BoIS-klubben som drog längsta strået. Detta trots att Varberg ledde med 2-1 i halvlek. Vid full tid stod det 2-3 på resultattavlan efter två mål av Landskrona i andra halvlek. Varbergs mål gjorde av Severin Nioule och Edvin Tellgren.
I tabellen efter 13 spelade omgångar ligger Varberg nu på 3:e plats (två poäng efter IFK Norrköping). Dagens motståndare, Landskrona, avancerade till 4:e plats i Superettan.
Nästa hemmamatch för herrlaget spelas redan på lördag mot Östers IF kl 15.00 och biljett kan du köpa här; https://boisfc.nu/ga-pa-match/biljetter/
Innan dess spelar vårt damlag hemma på torsdag mot IS Halmia i division 1 södra. Avspark 19.00. Swish i entrén.
Kvällens vinstpott i 50/50 var över 9.000 kronor och du kan redan nu köpa lott till nästa match; https://clubs.clubmate.se/varbergsboisfc/
