Alexander Johansson till BoIS
Varbergs BoIS har gjort klart med den offensive spelaren Alexander Johansson som ansluter på lån säsongen ut från IF Brommapojkarna. Alexander är spelklar till hemmamötet med Landskrona BoIS den 22 juli.
Alexander om att komma till BoIS
- Jag är oerhört glad och förväntansfull över att få ansluta till Varbergs BoIS. Det är en fantastisk möjlighet att fortsätta utevcklas och bidra med mina färdigheter på plan. Jag ser fram emot att kämpa tillsammans med laget och göra mitt bästa för att nå våra gemensamma mål, säger Alexander.
Thomas Askebrand om nyförvärvet
- I och med alla skador vi hade i starten av serien där vissa av dom har följt med oss till dagens datum, känner vi att vi har varit lite tunna på vissa positioner, på anfallssidan bland annat. Vi håller såklart koll på marknaden kontinuerligt och när vi fick möjlighet att ta hit Alexander tvekade vi inte en sekund. Han har verkligen näsa för mål och sitter på egenskaper som jag tror kan spetsa till konkurrensen ytterligare. Sedan är det en väldigt fin kille som vi tror kommer att passa jättebra in i gruppen, avslutar Thomas.
Varbergs BoIS hälsar Alexander varmt välkommen till klubben!
Akademikollen vecka 25
Akademichef Martin Skogman om veckan
- Återigen gör P17 en riktigt bra match och vinner meriterande mot IFK Göteborg. Den här gången var det inte att man lyckas stänga till som gjorde att vi vann matchen utan att släppa in 4 mål gör det ju svårt att vinna matcher men 6 mål framåt imponerar.
Även P16 fortsätter med bra form och vinner hemma igen. Jag är glad för spelarna och ledarna att de äntligen får lite resultat för allt slit.
- Dam U bara kör över sina motståndare. Många spelare från vårt F16 lag får speltid och har framträdande roller i matcherna vilket också känns bra för framtiden.
- Tyvärr förluster för P19 och P15. P19 har en match kvar till uppehåll och P16 och P17 har två matcher kvar. Dam U och P15 har spelat färdigt för våren.
Dam U
Varbergs BoIS – Ullareds IK 8-0
Målskyttar: Ellen Heurlin 2, Maja Klasson 2, Kellie Leppänen, Molly Qvarford, Evelina Bengtsson och ett självmål.
Frillesås FF – Varbergs BoIS 2-13
Målskyttar: Edith Eriksson 6, Maja Klasson 3, Mirabelle Nilsson, Leija Bonebjär 2 och Lilly Borgman
P19
Varbergs BoIS – Örgryte IS 3-5
Målskyttar: Dion Gashi, Max Dunberg och ett självmål
P17
Varbergs BoIS – IFK Göteborg 6-4
Målskyttar: Linus Cronvall 3, Theodor Vanneryr 2 och Elton Johansson
Vi ställde tre frågor till Erik Ogell efter den imponerande vinsten mot IFK Göteborg
Imponerande vinst mot IFK Göteborg, hur var matchen?
- Jag tycker att det var en tempofylld match med mycket kamp och bra fart på båda lagen och jag tycker att vi lyckas spela på ett bra, stabilt och tryggt sätt och kommer till fina lägen
Hur var din prestation?
- Jag tycker att jag gjorde en helt okej prestation i första halvlek då jag gör ett bra defensivt jobb och vinner mycket boll och får med en del frisparkar men hade kunnat bryta igenom mer offensivt och kanske vara mer bestämd och snabbare i vissa beslut, I andra halvlek när jag spelar på nummer 10 positionen tycker jag att jag får mer boll och kan fördela bollar på ett bra sätt så jag tycker att min prestation var okej
Vad gjorde ni bättre den här matchen än vad ni gjort tidigare?
- I den här matchen tycker jag att vi är påkopplade och kommer in i matchen direkt och har ett bra tempo. Vi vinner många dueller från start och jag tycker också att vi vågar spela mer den här matchen, och det finns ett mer lugn med boll i laget och alla jobbar hårt för varandra, Vi är också mycket kliniska med våra lägen vi får och skapar mycket, så tycker att hela laget gjorde en bra prestation
P16
Varbergs BoIS – BK Höllviken 2-1
Målskyttar: Neo Karlsson och Theo Mangas Larsson
Vi ställde tre frågor till Filip Struxsjö efter vinsten mot Höllviken
Vinst hemma igen mot Höllviken den här gången, hur var matchen?
- Matchen var bra, vi visste på förhand att det skulle bli en tuff match. Vi kommer in i matchen med en väldigt bra inställning, man hade känslan av att alla verkligen ville att laget skulle vinna och det visades på uppvärmningen. Vi inleder matchen på ett bra sätt och går in med 1:0 i halvtid. De gör 1:1 i andra och vi blir lite stressade. Men vi fortsätter och gör 2:1 som vi sen håller tills fulltid. Bra prestation som laget har förtjänat efter en bra träningsvecka.
Hur var din prestation?
- Den var helt okej tycker jag. Jag har en bra första halvlek där vi rullar mycket boll. Och sen i andra halvlek i samband med deras kvittering blir jag lite stressad och gör några dåliga beslut. Men överlag är jag väl nöjd med min prestation och vi fortsätter ta poäng
Vad gjorde ni bättre den här matchen än ni gjort tidigare?
- Det vi gör bättre mot Höllviken än i tidigare matcher är att vi inte tappar huvudet när vi släpper in ett mål utan vi fortsätter att kämpa på och vara positiva. Vi har haft en tendens i tidigare matcher att lätt tappa huvudet och bli negativa när vi släpper in mål. Men mot Höllviken var det helt annat. Det känns också som att vi börjar bli mer och mer samspelta och att spelet börjar sitta bättre än tidigare
P15
BK Astrio – Varbergs BoIS 1-0
Vi ställde tre frågor till Viktor Bartoldsson efter förlusten mot Astrio
Tyvärr förlust mot Astrio, hur var matchen?
- Jag tycker det var en jämn match där båda lagen skapar farliga chanser. Vi inleder matchen svagt och är inte helt påkopplade från start, vi kommer mer och mer in i matchen och skapar några farliga chanser som vi tyvärr inte gör mål på.
Hur var din prestation?
- Jag tycker jag gör en ganska bra match och sköter det defensiva rätt bra. Min prestation hade absolut kunnat vara bättre och det finns alltid saker att jobba på.
Vad behöver ni bli bättre på inför SEF Trophy som ni ska spela i sommar?
- Vi måste ta vara på våra chanser och göra mål på de lägen vi skapar.
Matcher vecka 25
Varbergs BoIS P17 – Malmö FF onsdag 19 juni kl. 18.00, Påskbergsvallens B-plan
Trelleborgs FF – Varbergs BoIS P19 torsdag 20 juni kl. 14.00, Vångavallens A-plan
Eskilsminne IF – Varbergs BoIS P16 torsdag 20 juni kl. 19.00, Västergårds IP 1
Dam U och P15 har ingen match den här veckan.
Akademikollen vecka 24
Akademichef Martin Skogman
- Dam U fortsätter vinna precis som Dam A. Damsidan har ett riktigt bra flyt i sitt spel just nu och radar upp vinster vilket är roligt och bra för föreningen. På pojksidan så fortsätter P17 göra bra matcher mot tufft motstånd, tyvärr en uddamålsförlust men de visar att de håller en hög nivå. P16 ytterligare en match utan förlust men den här gången hade vi nog hoppats på vinst istället för oavgjort. P19 oavgjort i toppmötet mor Värnamo, utifrån första halvlek som vi hade varit klart bättre i så hade man hoppats på seger men vi leder fortfarande serien. P15 gör bra matcher men som tidigare så vinner motståndarna på sin fysik.
Dam U
Lilla Träslövs FF – Varbergs BoIS 1-4
Målskyttar: Maria Fermheden, Lilly Borgman, Edith Eriksson och Mirabelle Nilsson
P19
Varbergs BoIS P19 – IFK Värnamo 2-2
Målskyttar: Olle Werner och Theodor Vanneryr
Vi ställde tre frågor till Viggo Gustavsson efter den oavgjorda matchen mot IFK Värnamo
Oavgjort i toppmatchen mot Värnamo, hur var matchen?
- Vi får en svag start och släpper in 1-0 på hörna. Vi ändrar lite i presspelet och tar över matchbilden vilket leder till 2 mål innan paus. I andra halvlek är det fram och tillbaka. Båda lagen skapar chanser i andra men dom gör mål och matchen slutar 2-2.
Hur var din prestation?
- Min prestation var mestadels bra men jag gjorde misstag som var kostliga.
Vad behöver bli ännu bättre för att ni ska vinna nästa match mot ÖIS som skuggar toppen?
- Ta vara på våra bra perioder i matcherna och presterar vi på topp finns det inget lag i serien som kan stoppa oss.
P17
BK Häcken – Varbergs BoIS 2-1
Målskytt: Linus Cronvall
Vi ställde tre frågor till Hekuran Sadiku efter uddamålsförlusten mot BK Häcken
Uddamåls förlust mot starka BK Häcken borta, hur var matchen?
- Vi visste på förhand att de skulle bli en match där vi skulle ligg lågt och få jaga mycket boll och matchbilden blev så som vi tänkt oss. Genom matchen så tycker jag att vi jobbbar bra i det defensiva och ligger tight som ett lag men i vårt offensiva spel är vi för slarviga och inte alls kommer upp i den nivån vi strävar efter. Men i matchens helhet tycker jag vi gör en okej match finns vissa bra delar att ta med sig men också mycket att förbättra
Hur var din prestation?
- Min prestation tyckte jag gjorde en okej match, finns saker jag gör bra och finns saker som jag måste förbättra inför min nästa match. Känner att jag springer mycket och försöker ge allt i varje duell. Jag kunde varit mer delaktig på deras plan halva och försöka bidra med nägot i vårt offensiva spel. Sen defensivt fick jag mycket 1v1 mot deras ytter och ytterback som dom överbelasta med och fick jaga passivt.
Vad behöver bli bättre för att ni ska vinna nästa match mot IFK Göteborg?
- Inför vår nästa match mot IFK så måste vi hitta ett mer lugn när vi väll får tag i bollen, jag känner att vi inte utnyttjar våra kvaliter vi har i vårt lag och stressar iväg bollen för mycket mot Häcken, vi vet att vi kan slå vilket lag som helst i serien om vi bara får igång vårt spel, både vårt defensiva men även den offensiva delen som jag tycker vi saknar mot Häcken. Sen ska vi inte tappa våra bra grejer så som att vi ligger bra som ett lag och inte är för utspridda.
P16
Torns IF – Varbergs BoIS 1-1
Målskyttar: Oscar Odeback
P15
Träningsmatch
Varbergs BoIS – Onsala BK 12-2
Målskyttar:
Seriematch
Varbergs BoIS – Kungsbacka IF 1-6
Målskyttar: Carl Andersson
Matcher vecka 24
Varbergs BoIS Dam U – Ullareds IK tisdag 11 juni kl. 19.00, Påskbergsvallens C-plan
Varbergs BoIS P19 – Örgryte IS lördag 15 juni kl. 13.00, Påskbergsvallens konstgräs
Varbergs BoIS P16 – BK Höllviken lördag 15 juni kl. 15.30, Påskbergsvallens konstgräs
Varbergs BoIS P17 – IFK Göteborg söndag 16 juni kl. 16.00, Påskbergsvallens B-plan
BK Astrio – Varbergs BoIS P15 söndag 16 juni kl. 17.00, Söndrums IP A
Sara Isaksson klar för BoIS
Sara Isaksson förstärker våra damer under sommaren!
Sara är 20 år och är försvarare. Hon kommer senast från Mariedals IK men har tidigare representerat Brämhult och IF Elfsborg.
Till vardags spelar hon collegefotboll i Keiser University i Florida.
Sara om att spela för BoIS under sitt uppehåll
-Det känns väldigt bra och roligt att börja spela för BoIS. Det ska bli kul att få både spela och lära känna tjejerna i laget och jag tycker det känns som en väldigt bra klubb.
Pär Munther om Sara
-Gott för oss att få in en spelare under sommaren då både student och sommarjobb kan ställa till det för oss.
- Sara kommer gå rakt in i hetluften redan till helgen i bortamatchen mot Lund, då vi har många spelare på studentresa. Sara är en försvarsspelare med fin vänsterfot.
Varbergs BoIS hälsar Sara varmt välkommen till klubben
Amanda Platenik klar för BoIS
Amanda Platenik blir damernas första sommarvärvning!
Amanda är en försvarsspelare och har Sjömarken IF som moderklubb.
Hon har även representerat Bergdalen IK och nu senast IF Elfsborg innan flyttlasset gick till Varberg.
Amanda om att komma till BoIS
-Det känns bra att få vara en del av detta härliga gäng. Spännande att få ta del av den resa som laget håller på att göra och förhoppningsvis kan jag på något sätt bidra på resans väg.
Pär Munther om Amanda
- En erfaren spelare som har spelat i Elitettan, tyvärr just nu skadad och rehab tränar men Amanda har funnits med runt laget under våren.
- Vi ser väl kanske främst Amanda som spelare i Bois 2025 men man vet ju aldrig vad som händer i höst.
- Hon är med sin erfarenhet viktig runt vårat väldigt unga lag redan nu, även om hon inte ännu är i spel.
Varbergs BoIS hälsar Amanda varmt välkommen till klubben!
