Serieseger för Varbergs BoIS P19
Efter seger mot Onsala under söndagseftermiddagen så är P19 klara seriesegrare i Division 1 Regional serie! Detta med två omgångar kvar att spela. Dagens match, som spelades på bortaplan slutade med seger 5-1.
På de spelade 16 spelade omgångarna har man 15 segrar och 1 oavgjord match.
Ett starkt försvarsspel har varit grunden och man har bara 9 insläppta mål hittills. Lägg därtill ett anfallsspel som har klaffat, vilket resulterat i 57 gjorda mål, så har de dominerat sin serie från start.
Vi gratulerar killarna till en fantastisk säsong.
P15 vidare till A-slutspel i SEF Trophy
Varbergs BoIS P15-lag befinner sig just nu i Norrköping där man deltar i SEF Trophy, den årliga turneringen för totalt 32 lag där samtliga Allsvenska klubbar är med. Genom att besegra Vasalunds IF med 2-1 och Landskrona BoIS med 3-1 har Varbergs BoIS trots den inledande förlusten i gruppspelet mot IFK Norrköping nu kvalificerat sig för A-slutspel. Där väntar idag Malmö FF i åttondelsfinal med avspark 10:00.
– Vi ser SEF Trophy som en perfekt möjlighet för oss ledare och våra Akademispelare att hämta referenser på hur väl vi står oss i jämförelse med övriga akademier i Sverige, både som kollektiv men även som individer. Förhoppningsvis så kan vi ta med oss massa nyttig erfarenhet som kan inspirera oss att jobba ännu hårdare och mer fokuserat i vår dagliga verksamhet. Vi är nöjda över att ha nått A-slutspel och ser fram emot dagens match mot Malmö FF och ska se till att göra allt vi kan för att äventyret inte ska ta slut där, säger huvudtränare Jonathan Enzo Arnet.
Ni kan läsa mer och se matcherna live genom Unicoach hemsida, klicka in på följande länk
/ Ludwig Bengtsson Backman
Varbergs BoIS söker Akademi & Ungdomstränare
Vi är mitt i planerandet av fotbollssäsongen 2022 och inför kommande säsong så vill vi fortsätta utveckla och förstärka vår verksamhet. Vi söker därför tränare till vår akademi och ungdomsverksamheten på både pojk- och flicksidan. Roller som kan vara aktuella är allt från huvudtränare och assisterande till fys- och hjälptränare.
Är du tränare redan idag eller har varit, eller kanske precis lagt skorna på hyllan efter en spelarkarriär och önskar att utvecklas som ledare och instruktör i en stimulerande fotbollsförening som på väldigt kort tid tagit stora steg och önskar att fortsätta utvecklas så kanske Varbergs BoIS är rätt klubb för dig.
Vi söker dig med fotbollskunskap, men med framför allt ett stort engagemang som brinner för fotboll och att utvecklas samt är duktig på att jobba med ungdomar. Vi ser gärna att du spelat fotboll själv och att du har en god vana att jobba i team med spelarna i fokus.
Vårt mål med vår verksamhet är att kunna erbjuda en stimulerande och utvecklande miljö som kan ge spelarna den kunskap och feedback som krävs för att bli så bra möjligt. Det man får av att vara ungdomstränare i Varbergs BoIS är förmånen att jobba i en ödmjuk och ambitiös förening som vill framåt och möjligheten att träna ambitiösa och duktiga spelare.
Vi söker även lagledare till 15-19-årslagen där man ingår som en viktig del av ett team och framförallt ansvarar för administrativa och materiella frågor.
I vissa av uppdragen så ingår ersättning.
Om något av detta låter intressant för dig, vänligen kontakta vår akademichef, Martin Skogman, på martin.skogman@boisfc.nu
F17 laddar för slutspurten
Varbergs BoIS F17-lag har hittills stått för en imponerande säsong i F17 SM - Västra Götaland. Med åtta matcher avklarade leder man serien en poäng före tvåan Onsala BK. Helgens bortamatch mot tabelltrean Eskilsminne slutade dock 3-3 efter en sen kvittering från hemmalaget.
– Eskilsminne kvitterade tyvärr i 89e minuten, men sett till hela matchen var det ett ganska rättvist resultat. Men vi leder fortfarande serien och har allt i egna händer inför slutspurten, kommenterar tränare Pär Munther.
Härnäst väntar ett par veckors matchuppehåll innan man ger sig in slutskedet av säsongen och de sex sista omgångarna.
– Laget har tagit stora kliv under året och har visat att vi håller för spel på nationell nivå. Vi jobbar mycket med att inte vara fega och stå och vänta på motståndarna, utan istället pressa högt upp i plan och få med många spelare i anfallsspelet, förklarar Munther.
Nästa match spelas söndag 19 september borta mot IFK Örby. På följande länk hittar ni aktuell tabell och spelschema.
Landslagsuppdrag för Madjed och Alfonsi
Landslagsuppehåll brukar innebär tid för vila och återhämtning för de flesta spelarna i A-truppen. Montader Madjed och Oliver Alfonsi däremot har bägge två blivit uttagna till samlingar för P05 respektive P03 landslagen. För Madjed och 05-lagets del väntar dubbelmöte med Schweiz i Sollentuna 1 och 3 september. "Monte" var som bekant också uttagen till sommarens samling med samma lag.
– Det känns bra att få fortsätta vara med och spela matcher, detta är de två sista landskamperna innan EM-kvalet så det gäller att prestera bra. Utöver matcherna mot Schweiz har vi givetvis träningar upptill både före och efter. Målet är att prestera så bra som möjligt och att vi skall vinna båda matcherna, sen hoppas jag även kunna göra mitt första mål i landslagssammanhang, säger Madjed själv.
För Oliver Alfonsis del är det debut i blågult, där det för P03 truppen väntar samma upplägg i form av dubbelmöte med Finland.
– Självklart känns det otroligt bra och stort att få representera vårt landslag. Samtidigt är det ett delmål på vägen som man nu uppnår och en otrolig möjlighet att visa upp mig. Det blir extra kul att möta just Finland med tanke på att jag har släkt därifrån. I truppen känner jag Casper Widell sedan tidigare från min tid i Helsingborgs IF, utöver det har jag väl bara mött några stycken men det skall bli kul att lära känna gruppen. Men jag åker dit för att prestera och göra bra ifrån mig och inte för att lära känna människor, säger Alfonsi.
Vi önskar killarna stort lycka till under sina landslagsuppdrag!
