Förlust i säsongsavslutningen
Inför drygt 7000 åskådare tog BoIS ledningen i första halvlek genom ett långskott av Erion Sadiku.
Västersås SK vände dock på steken med två snabba mål tidigt i andra halvlek. Senare blev det ytterligare två mål för VSK och matchen slutade således 4-1, vilket innebär att Västerås SK blev seriesegrare och erhåller Tommy Svenssons pokal. Vi gratulerar VSK till seriesegern!
I andra halvlek räddade Fredrik Andersson en straff.
Hemmaförlust mot Brage
BoIS skapade en del chanser i första halvlek och hade taktpinnen utan att glänsa. På tilläggstid vart det därför snöpligt att IK brage tog ledningen- Ett löst skott långt utifrån smet förbi Fredrik Andersson som verkade skymd?
Endast 2 min in i andra halvlek utökade Brage till 2-0. BoIS var aldrig nära att vända på steken. Ett tröstmål kom dock på tilläggstid genom Zakaria Loukili. 1-2 på hemmaplan således.
Noterbart: Nils Salomonsson Önnebo gjorde debut i A-laget!
INFORMATION FRÅN KLUBBLEDNINGEN
Vi vill informera om att en grupp individer sprider information på Sociala Medier och via andra kanaler, där de påstår att en av våra ungdomstränare skulle vara inblandad i brottslig verksamhet och olämplig för sitt uppdrag samt smutskastning av föreningen
Tränaren i fråga har varit ideell ledare i klubben sedan 2021 och lämnat utdrag från belastningsregistret utan anmärkning varje år.
Vi vill betona att alla våra tränare årligen måste lämna utdrag ur Polisens belastningsregister för att få vara ledare.
Skulle det framkomma uppgifter som kan påverka verksamheten eller vår värdegrund vid uppvisande av belastningsregister, så har vi löpande rådgivning med polis samt säkerhetsansvariga på Svensk Elitfotboll och Svenska Fotbollförbundet som kan bistå oss.
Vi vill med detta försäkra er om att vi hanterar situationen med största noggrannhet och ansvar. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller önskar ytterligare information.
Kontakt: Mats Janson, klubbchef Varbergs BoIS, 0704-22 13 50, mats@boisfc.nu
2-2 i Umeå
BoIS inledde starkt på bortaplan mot tabelljumbon Umeå FC. Edvin Tellgren gav BoIS ledningen med 1-0 redan i den 11:e matchminuten. Umeå växte sedan in i matchen och kvitterade i matchminut 39 genom Björgolfsson (hans 11:e mål för året).
10 minuter in i andra halvlek återtog BoIS ledningen - en kanon av Isak Vidjeskog i målvaktens vänstra kryss. Umeå kvitterade dock till 2-2 i 75:e minuten genom Elias Cederblad. Delad pott således.
Nästa match seplas hemma på Påskbergsvallen lördag 1 november mot IK Brage.
Årets viktigaste kväll
Under onsdagen samlades 120 gäster på Varbergs Stadshotell & Asia Spa tillsammans med Varbergs BoIS och ”BoIS i Samhället” som är Varbergs BoIS Samhällsprojekt där vi har fokus på invånarna i Varbergs Kommun.
Beatrice Clarke från Svensk Elitfotboll ledde oss genom kvällen med fokus på hur vi tillsammans kan skapa en tryggare och bättre tillvaro i Varberg.
Det är inspirerande att se hur en sån här kväll får företag och offentlig sektor att dra samman och engagera sig i detta tema. Tillsammans kan vi verkligen göra skillnad för människor i Kommunen.
Många värdefulla insikter, tankar och idéer kläcktes som vi nu har möjlighet att jobba vidare med.
Nu börjar ett stort jobb hur vi som klubb tillsammans med näringsliv och kommun tar tankar och idéer från träffen vidare i vårt arbete med ”BoIS i Samhället”.
Tack till polis, näringsliv och offentlig sektor för er närvaro under kvällen!
Vi jobbar hela tiden för att se vart vi som klubb kan stötta och hjälpa till. I dagsläget finns det fyra etablerade aktiviteter igång (LÄS MER HÄR) och planen är att under 2026 starta upp ytterligare aktiviteter.
Vill ni som företag stötta och bli en del av BoIS i Samhället? Hör av er till marknad@boisfc.nu!

