Tack "Tranis"
Robin Tranbergs kontrakt går ut efter denna säsong och det står nu klart att det inte blir någon fortsättning! Efter nästan 200 tävlingsmatcher är det en epok som går i graven och inget passar väl bättre på Robin än Varbergs BoIS ledord - Glädje, Stolthet, Mod, Respekt
Sportchef Erik Lund
Jag var själv spelare i Varbergs BoIS när Robin Tranberg gjorde sin första säsong här i Varberg. Jag som en lite äldre spelare såg direkt att här är en kille som har stor chans att få en fin elitkarriär, Robin har bevisat att jag hade rätt. Han har stått för fina och avgörande prestationer i Varbergs BoIS och vi tackar honom för sina insatser på planen men även för den person Tranberg har varit i omklädningsrummet, på planen och i staden Varberg. Vi önskar honom stort lycka till i allt han tar sig för och hoppas att han tittar till oss på Påskbergsvallen titt som tätt.
Robin Tranberg
Det är med en enorm stolthet, glädje och underbara minnen som jag ser tillbaka på min tid i Varbergs BoIS. Att se den förvandlingen som klubben har gjort genom alla åren är inget annat än imponerande, att få ha varit en del av den resan är något jag kommer att bära med mig för alltid.
Jag har njutit varenda sekund på Vallen och att springa ut på vår underbara gräsmatta har varit dom stoltaste ögonblicken i min karriär.
Från botten av mitt hjärta vill jag tacka alla våra underbara supportrar, jag vill tacka alla ledare, spelare och kontorspersonal för det arbete som läggs ner.
Till sist vill jag tacka min underbara familj för allt stöd, det hade aldrig gått utan er.
Nu blir det att följa BoIS från läktaren istället, som den supporter man redan är, vi ses på Vallen!
TACK ROBIN!
Mållöst mot Sandviken
Det var en tämligen händelsefattig tillställning på Påskbergsvallen i det härliga höstvädret - om än kyligt.
Närmast att få en boll i mål var BoIS på tilläggstid i andra halvlek. Efter ett skott av inbytte Laorent Shabani hamnade returen några meter från mål hos Jesper Westermark, men avslutet gick över. 0-0 således.
Nästa hemmamatch - årets sista - spelas lördag 1 november mot IK Brage.
VARBERGS BOIS F17 – PROVTRÄNING INFÖR SÄSONGEN 2026
Vill du ta nästa steg i din fotbollsutveckling? Nu bjuder vi in ambitiösa spelare födda 2009, 2010 eller 2011 till provträning med Varbergs BoIS F17!
Säsongen 2026 kommer vårt F17-lag ha som ambition att spela i F17 Division 1 som ett steg i att vårt damlag avancerat i seriesystemet. Vi söker nu spelare som vill träna på hög nivå, utvecklas individuellt och samtidigt vara en del av en stark gemenskap.
Vi erbjuder:
• En utvecklingsmiljö med utbildade tränare
• Fys- och teknikträning anpassad för spelare som vill vidare mot elitnivå
• Tydlig satsning på individuell utveckling
• Möjlighet till utbyte och träning med damlaget
Anmäl dig till provträning genom att mejla till tommy@boisfc.nu, Sportchef Dam
Skriv namn, födelseår, nuvarande klubb och position i anmälan.
Vi återkommer med dagar och tider som passar för provträning efter att vi fått er anmälan.
Noll poäng i Landskrona
Målchansfyrverkeri men bara 1-1
BoIS bjöd publiken på ett sällan skådat målchansfyrverkeri i första halvlek mot Oddevold på Påskbergsvallen. Visst borde det minst stått 3-0 på tavlan i halvlek? Det stannade dock vid 1-0 efter mål av Isak Vidjeskog i 20:e minuten.
Andra halvlek började lugnare och tyvärr kvitterade Oddevold tidigt genom deras notoriske målskytt Wiedesheim Paul. BoIS blixtrade sedan till i slutet av matchen igen. Hampus Zackrisson nickade från nära håll, fri med storspelande Morten Saetra i gästernas mål, i matchminut 87. Strax efteråt så hade Nuurdin Mohudin ett tungt skott i ribban - följt av ytterligare ett skott strax efteråt som räddades av Saetra.
Marc Tokich utsågs av matchvärden, Derome, till Matchens Lirare i BoIS. Bäst på plan idag var dock utan tvekan Oddevolds målvakt, Morten Saetra. Jösses så han räddade sitt lag ...
Nästa hemmamatch spelas först 18/10, men redan på tisdag är det DM-final på Påskbergsvallen för damlaget mot Halmstad BK.
