Kryss i Örebro
Örebro SK hade en katastrofal start på årets säsong, men har "sprattlat till" de senaste omgångarna med 2 raka vinster inför matchen mot BoIS. Och visst "sprattlade" man vidare även igår. Redan efter 13 min tog ÖSK ledningen och var i första halvlek det klart bättre laget på Behrn Arena.
I andra halvlek kvitterade Jesper Westermark (återigen på nick) till 1-1 och BoIS agerade helt annorlunda i andra halvlek. Med 3 min kvar av ordinarie tid dömdes straff till BoIS, men ÖSK's målvakt räddade. På tilläggstid träffade sedan Sakaria Loukili insidan av stolpen, men slutresultatet skrevs till 1-1.
Nästa match spelas på söndag kl 13.00 mot IK Oddevold på Påskbergsvallen. Revansch att utkräva sedan i somras då Oddevold gjorde två sena maål och vann på Rimersvallen med 2-1.
3 mål och 3 nya poäng
Gästande bottenlaget Trelleborgs FF gjorde en riktigt bra första halvlek på Påskbergsvallen idag, men på resultattavlan stod det 2-0 efter 45 spelade minuter. Tungt för Trelleborg såklart. Laorent Shabani gav BoIS ledningen redan efter 4 minuter och Jesper Westermark nätade efter 22 minuter.
I andra halvlek reducerade Trelleborg i 58:e matchminuten, men det kändes aldrig riktigt oroligt. "Som vanligt" blev det mål för BoIS på tilläggstid - denna gång genom inhopparen Nuurdin Mohudin på straff (90+5). Och sicken straff! En riktig kanon och maskorna i nätet får nog lagas i veckan. Straffen skapade Nuurdin på egen hand efter en soloräd. 3-1 till BoIS således.
Närmast väntar bortamatch redan på onsdag i Örebro och sedan ny hemmamatch söndag 28/9 mot IK Oddevold. Visst blir vi fler än 1588 åskådare då?
3 goa poäng i Sundsvall
BoIS vände två underlägen under lördagen mot GIF Sundsvall och får en "behagligare" hemresa med 3 poäng i bagaget.
BoIS inledde piggt, men GIF tog ledningen i matchminut 36 efter ett olyckligt självmål som ställde Fredrik Andersson i målet. Även i andra halvlek inledde BoIS bra och redan efter 3 spelade minuter blev det kvitterat efter ett distansskott av Jesper Westermark. Glädjen varade dock inte länge, ty 10 min senare tog Sundsvall på nytt ledningen med ett nickmål. Med 20 min kvar att spela av ordinare tid kvitterade BoIS för andra gången i matchen; långt inkast av Broman - nickskarv av Lindner - sedan en drömträff av Shabani och det stod således 2-2 på tavlan.
2 min in på tilläggstiden fick Nuurdin Mohudin till en kanon med vänstern från nära håll och en bortaseger med 3-2 var ett faktum. Skönt - och stark moral att vända två underlägen!
Nästa match spelas hemma på Påskbergsvallen lördag 20 september kl 13.00 mot Trelleborgs FF.
Vinst med 3-2 i Hallandsderbyt
Inför 3143 åskådare på Påskbergsvallen tog BoIS ledningen efter 29 min efter ett snyggt avslut av Calvin Kabuye. Strax före halvtidsvilan kvitterade dock Falkenberg till 1-1.
8 min in i andra halvlek hamnade BoIS i underläge med 1-2 och många suckade på läktarplats och tänkte nog - "inte nu igen". Men, nyinbytte Nuurdin Mohudin kvitterade till 2-2 i 73:e matchminuten. På tilläggstid satte sedan Anton Liljenbäck spiken i kistan och det slutade med 3-2 till "Jubel och vrål". Inget skönspel idag - mycket kamp, men härliga 3 poäng in på kontot.
Nu är det landslagsuppehåll och det dröjer 14 dagar till nästa match som spelas borta mot GIF Sundsvall - då med både Anton Liljenbäck och Albin Winbo avstängda efter onödiga varningar idag.
Välkommen Daniel
Daniel Strindholm kommer senast från Norska Arendal som han tillhört under våren. Före det har han även spelat med bl.a Örebro SK och Malaga FC.
Sportchef Erik Lund
Daniel är en välskolad målvakt och vi är väldigt glada över att han har valt Varbergs BoIS. Han är en karaktär som hela tiden vill bli bättre och han brinner för fotboll. Det ska bli spännande att följa Daniel här vi våran verksamhet
